sachaennickoparuba.reismee.nl

Weekend Bonaire en Dagje Curacao

Lieve mensen van Oranje,

Vandaag moet het gaan gebeuren... Nederland - Denemarken... Ja ook wij zijn er helemaal klaar voor! Aruba is omgetoverd tot klein Nederland, met geheel in style: alles oranje! Het enige verschil met julie is dat wij al om 12 uur klaar moeten zitten voor de wedstrijd en jullie 's avonds om 18 uur! Maar verder gaat het er hier net zo aan toe als daar, dus kom maar op!:-)

Natuurlijk hebben we sinds het vorige verhaal ook nog weer een heleboel gedaan! We zijn een weekend naar Bonaire geweest en een dagje naar Curacao.

In het weekend van Hemelvaartsdag hebben wij niet gefietst, maar zijn wij lekker met het vliegtuig naar Bonaire gevlogen! Op Hemelvaartsdag zelf hadden de kinderen in mijn klas hun Heilige communie. Daar kon ik als juffrouw natuurlijk niet ontbreken, dus ik heb van 8 uur tot 11 uur in de kerk gezeten.De kinderen waren echt heel erg zenuwachtig,en dat was af te zien,maar wat zagen ze er prachtig uit! De meisjes allemaal in super mooie minnie trouwjurken en de jongens strak in het pak. Voor de kinderen was dit echt een hele bijzondere dag. Na de kerkdienst waren er dan ook vele feestjes!

Op 18 mei zijn Nick en ik dan al vroeggevlogen naar Bonaire. Zodat we lekker die hele dag nog zouden hebben om dat eiland te bekijken. Wat een verschil met Aruba! De natuur is vele malen groener en veelzijdiger en het is er ontzettend rustig! We hebben voor 3 dagen een auto gehuurd en hebben alles op het eiland gezien. Met 1 hoofdweg en geen stoplichten ben je er dan wel zo doorheen, maar dat maakte niets uit. Ook hebben we een duik gemaakt op 1 van de ruim 60 duilocaties van Bonaire. Het land is mooi, maar de onderwaterwereld is ook fantastisch! Bonaire is een eiland waar we zeker nog een keer terug gaan voor een (duik)vakantie!

Nick wilde toch ook nog wel heel graag met dolfijnen zwemmen. Dus wij dachten, tja.. in Nederland pak je de trein naar het volgende dorp, hier het vliegtuig! Geen probleem! We springen weer in dat ding en dit keer als bestemming: Curacao! Lekker voor 1 dagje! En dat was ook echt genoeg. Wat een heerlijk idee om daar rond te lopen en te weten dat je 's avond gewoon lekker in je eigen bed kan liggen! Ik was er ook al een keer geweest dus dat maakte dat ik Nick de highlights van het eiland kon laten zien. En het dus allemaal ook een beetje sneller ging! Verbazend genoeg kende ik de weg nog redelijk (je kan ook eigenlijk niet verdwalen;-) ) en we waren zo bij het Seaquarium, waar Nick om 11 uur met de dolfijnen ging zwemmen. Na een geweldige ervaring zijn we de flamingo's gaan bezoeken en hebben we nog rond gelopen in Willemstad. Ook wel erg lekker; een echte 'stad'!

Nu alle drie de ABC-eilanden gezien te hebben, kunnen we niet echt kiezen welk eiland nu het mooiste, beste of het leukste is. Alle drie hebben ze hun 'specialiteiten' en alle drie zijn het bijzondere eilanden. Maar het blijven... EILANDEN! En wij hebben ontdekt, dat een eiland voor ons niet echt weg gelegd is. Ondanks dat we een fantastische tijd hier op Aruba hebben gehad, met alle reizen die we vanaf hier hebben gemaakt en met de reis die we nog in het vooruitzicht hebben, zijn we nu echt begonnen met aftellen! Het komt dichterbij... Nederland komt dichterbij... Familie en vrienden komen weer dichterbij...

Op 9 juli is het dan zover. We vertrekken vanaf Aruba naar San Fransisco, om vanuit daar met de auto richting Las Vegas en dan door naar Los Angeles te rijden. Vanuit L.A. vliegen we dan, op 27 juli,verder naar New York. Hier zullen we eerste 3 dagen naar de Niagara Falls gaan en dan nog 5 dagen New York zelf 'onveilig' maken. Op 5 augustus we vliegen naar IJsland en hier 1 dagje rondkijken. Om op 7 augustus eindelijk weer onze lieve familie in de armen te sluiten in Amsterdam!

Wij hebben er zin in! En kunnen bijna niet meer wachten! Net zo spannend als dat het was toen we vorig jaar deze kant zouden op gaan, is het nu om weer terug te gaan!

We spreken jullie dus snel weer! Misschien vlak voordat we gaannog een klein verhaaltje enanders misschien een korte update vanuit de V.S. En mocht dat echt niet lukken.. dan zien we jullie weer in Nederland!

Heel veel liefs, nu nog vanuit een oranje, zonnig en warm Aruba!!

Hoi Aletta!

Wat een leuk verhaaltjehad je achter gelaten op de site! Wel erg jammer om telezen datJuf Marleen nu naargroep 7 is. Maar met meester Niels is het vast ookerg gezellig! Bij mij op school hebben de kinderenookalle toetsen (cito's, tempo toets enavi lezen)gehad. Jullie ook al bijna vakantie, he? Nog maar 4 weken en dan zit het schooljaar in groep 6 er alweer op! Dan ga je al naar groep 7! Wauw! Weten jullie al welke meester of juf jullie volgend jaar krijgen? Blijft spannend of niet? :-) Doe je de groetjes aan iedereen in de klas en aan de meesters en juffen? Tot een volgend berichtje!

Groetjes juf Sacha

Reacties

Reacties

Yvonne

Weer een leuk verhaal Sas wat kan jij mooie verhaaltjes schrijven, ik ben er jaloers op,
Je kan zelf van alle verhalen wel een boek maken leuk hoor!

Wat ik ook zo leuk vind, dat er nog steeds een leerling van de Eloy school nog steeds jullie verhalen leest en gereageerd! dat is echt super lief dat betekend wel wat Sas.

Jullie kunnen nu echt mee praten over de ABC landen en straks over Amerika.
Genieten jullie nog maar lekker van Aruba nu kan het nog!

Ik ga nu gauw naar de foto's kijken, ik ben erg benieuwd!

Een dikke kus van mams xxxxxxxxxx

bea en gerard

Hallo, Sascha en Nick, h`m wat lezen we nu weer Las Vegas dan denken we gauw aan trouwen..........??? Niet stiekem he want we willen erbij zijn!!! Wat fijn dat Nick toch nog met de dolfijnen heeft gespeeld en gezwommen, anders had hij er spijt van gekregen want eenmaal in nederland kan het niet meer. Jamisschien in Harderwijk. Nu Sascha en Nick dan nemen we nu vast afscheid van jullie, een goede reis in Amerika let goed op elkaar en genieten veel fotos maken. Een goede vlucht en we zien jullie gauw in Nederland XXXXX

Aletta

Hallo,
Het is inderdaad jammer dat we juf Marleen niet meer hebben... Maar het goeie nieuws is dat we volgend jaar op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdagochten juf Marleen hebben! En op de vrijdagmiddag? Miss Kerry. Ook komt de eindmusical er al weer aan. Omdat ze aan het oefenen zijn en ik dat in de klas hoor ken ik al een aantal liedjes. Vandaag hebben we ook een verkeerstoets gehad, ik heb een G- gekregen.
Meester Hans is ook al bezig voor de eindrapporten.
Eerst hadden we de hele klas super oranje gemaakt maar dat is allemaal alweer weg gehaald :-(
Gister was ook de ouderbedankochtend, het zag er leuk uit en ik geloof dat de ouders het erg leuk vonden(mijn moeder in elk geval wel!).
Ook spelen we veel op het schoolplein. Op maandag moet Mylou naar de BSO en op donderdag moet Jens er naar toe. Het is altijd heel gezellig en meestal zijn:
Nils
Jens
Mylou
Shadé
Manon
Aletta
en
Bram
er. We doen het volgende:
buskruit
verstoppertje
doen-durf of de waarheid
voetbal
en tafelen.
Als meester Hans weg is schrijven we ook soms dingen op het bord. Zoals:de hele dag buitenspelen,de hele dag doen wat je wil meester gans kwek kwek, en vandaag hebben Mylou en ik meester Hans op het bord getekend, met rimpels, met rimpelmasker en zonder rimpels+leuke achtergrond. En precies datzelfde hebben we ook op de kaart van meester Hans getekend. Daar achterop hebben we rimpelcreme geplakt. Dat was op de verjaardag van meester Hans(daarvan hebben we nog een potje buskruit te goed) we hebben veel leuke spelletjes gedaan:krantenmeppertje,bingo,quiz, geluiden raden en nog meer leuke dingen. Ook hebben we heel veel snoep gehad en er waren leuke prijsjes bij de (2 potjes)bingo en de quiz. Bij het tweede potje bingo ben ik eerste geworden!
Liefs Aletta
ps:Bente(mijn zusje)heeft ook haar communie.

Julia Zandvliet

Hoi juf Sacha,
Ik heb zin in volgend jaar. Dan hebben we juf Marleen!
En ik hoop dat ik je dan ook weer een keer tegen kom op de Eloyschool. Ik ben ook in San Franscisco en Las Vegas geweest toen ik 6 was. Het lijkt me heel cool om met dolfijnen te zwemmen! Ik heb wel eens gesnorkeld op Corsica en dat vond ik ook heel gaaf! Mijn zus zit nu ook op een eiland. Ze is met groep 8 op kamp. Ik heb een aquarium met tropische vissen. Nu kan ik visjes zien en toch boven water blijven! Groetjes en tot ziens, Julia

Yvonne

Wat schattig en lief die verhalen van de kinderen van de Eloyschool, ze zijn je nog niet vergeten Juf Sacha!! dat is een goed teken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!