sachaennickoparuba.reismee.nl

Curacao!

Daar ben ik dan weer! Lekker terug op dit heerlijke, kleine eiland Aruba!

Ik heb een paar heerlijke dagen gehad samen met Silvana op Curacao! We hebben ontzettend genoten van dat eiland, maar hebben besloten dat we blij zijn dat we lekker op Aruba wonen. Er zijn namelijk een paar grote verschillen tussen de eilanden;

- Curacao is echt een stad, Aruba is wat kleiner en gemoedelijker.

- Op Curacao zijn de mensen heel vriendelijk, maar in het verkeer bijna aggessief! Op Aruba zijn mensen heel vriendelijk en in het verkeer ook!

- Op Curacao zijn de mensen echt heel donker, op Aruba zie je echt dat ze afstammen van de indianen.

- Op Curacao nemen de mensen echt de tijd om je helemaal, van top tot teen te bekijken en je te keuren.... Daar hebben we op Aruba niet zoveel last van.

MAAR.... dat heeft ons niet behouden van eenhele leuke vakantie!Silvana en ik hebben namelijk ook ondervonden dat we een heel goed team zijn met zijn tweeën! :

We stappen uit het vliegtuig, gaan een auto huren. Weten niet waar we heen moeten, vertikken het om er een kaart bij te pakken en rijden, in 1 keer, recht tegen ons hotel aan, dat aan de andere kant van het eiland ligt! Zo! Dat doen de dames dan maar weer gewoon ff! ;-)

Met de instelling 'we zien het wel', kan je dus een heel eind komen! Wat hebben wij op die manier een leuke dingen gedaan en veel lol gehad!

De eerste dag zijn we (met onze 'We zien het wel'-instelling) bij de struisvogelfarm terrecht gekomen. Hier waren we, helaas, net 2 minuten te laat voor de laatste tour per jeep. We zijn even gaan kijken bij de dieren, want Silvana had ze nog nooit gezien (ik wel op Aruba). Kwam het meisje achter de balie naar ons toe dat er nog wel een begeleider was die ons de vogels nog wel wilde laten zien. Helemaal super! Kregen we een privé tour over de farm!

De volgende dag hadden we gereserveerd voor het zwemmen met dolfijnen! Wat is dit een ontzettend, gave, leuke, spannende ervaring! Het gevoel wat je hebt op het moment dat je je het water in laat zakken om te gaan zwemmen, is niet te beschrijven. Zeker niet wanneer er een stuk of 5 a 6 dolfijnen om je heen zwemmen en langs komen! Wat een gave beesten! Wij hebben gezwommen met Romeo en Kaya, 7 en 5 jaar oud. We mochten met ze zwemmen, dansen, zingen, spetteren, zwaaien en.... natuurlijk... KUSSEN! Alle foto's die zijn gemaakt door de fotograaf daar hebben we op cd en zelfs ook de film die gemaakt is krijgen we! Zo kunnen wij nog lang na genieten van deze geweldige ervaring! Eén foto staat te pronken in de huiskamer, en dat is natuurlijk die waarop ik een dikke pakkerd krijg van een van de dolfijnen!

Verder zijn we die dag in het Seaquarium gebleven, zo hebben we de flamingo's gevoerd, de schildpadden, de roggen en de haaien!! Dat blijft een vreemde ervaring want tja... het blijven wilde, roof dieren!

De dag erna hebben we een eilandtour gedaan, lekker met onze eigen (gehuurde) auto een mooie tocht maken over het eiland. De vierde dag hebben we gebruik gemaakt van dat de zon zich, eindelijk, liet zien! We zijn naar het Hilton hotel gereden en hebben daar heerlijk de hele dag bij het zwembad gelegen. Aangezien ond hotel midden in Willemstad was en geen zwembad of strand in de buurt, was dit een lekkere oplossing! 's Avonds de huurauto weer terug gebracht en met een bus terug gegaan. Dat was echt een giller! Want wij vielen erg op in de bus als enige Macamba's! We voelden ons netapen in de dierentuin die eens goed bekeken werden!

De laatste dag hadden Silvana en ik ons een beetje verkeken op het 'winkelen' in Willemstad. We zouden om 15 uur de bus nemen naar het vliegveld en daarvoor lekker uitslapen en winkeltjes bekijken rond om het hotel. Totdat we ons bedachten dat de grote koffer van Silvana niet mee de bus in zou mogen! (Het zijn namelijk erg kleine bussen hier..) We besloten een taxi te nemen, maar dan konden we wel ruim een uur later weg. Dus we zijn lekker op een terrasje gaan zitten met allebei een boek en zijn zo de tijd doorgekomen! Om 19 uur vlogen we terug naar Aruba en om 20:30u waren we weer thuis! Net alsof we 'even' in Amsterdam geweest zijn.... Curacao spreekt ontzettend goed Nederlands en lijkt op een grote stad, Heerlijk om weer even 'dichtbij' Nederland te zijn geweest!

Heel veel liefs, Sacha

en natuurlijk ook van Nick!

Sacha

Meer foto's volgen.... moet eerst weer fotoruimte krijgen! kusjes

Cynthia

Wat een mooi verhaal weer. Ben erg benieuwd naar de foto's, ga meteen kijken.
Liefs Cynthia

Fam. Kleiboer

Hele Fijne Kerstdagen samen!

Lfs,
Ewoud Cynthia Cecile en Robine

bea en gerard

Mooi verhaal.ja we lezen je kunt de meiden best wel alleen op pad sturen, ze letten alleen maar naar de dieren hahaha! Sas en nick fijne kerst en een gezond 2012.

bea en gerard

Een sfeervolle kerst gewenst en een gelukkig 2012 .

Yvonne

Weer een leuk verhaal Sas, fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad. En nu maar wachten dat de meiden komen, weer iets om naar uit te kijken!! Fijne kerst dagen nog.

Hanny Willems

Hoi,

Nou ze zitten in het vliegtuig hoor!!
10.45 vertrokken zag ik op internet.
Heel veel plezier en pas goed op elkaar!

liefs en doe de dames de groeten.

Hanny

Aletta

Hallo,
veel leuke dingen gedaan dus,
fijn dat het zo leuk was op aruba!
'k ben benieuwd naar de foto's.
+fijn oud en nieuw(hebben ze dat daar ook?)

Diana Vos

Een heeeel gelukkig, vredig, liefdevol en vooral gezond 2012!!!!!!
Dat het nieuwe jaar jullie mag brengen wat je ervan verwacht.
Lieve groetjes vanuit miezerig Nederland.

Fam. Kleiboer

Happy New Year!!!

Liefs, Ewoud Cynthia Cecile en Robine

Hanny Willems,

Hallo allemaal,

En hebben jullie het leuk met z'n allen.
Leuk, dat je die mooie foto stuurde Esther!!
Doe Nick, Sacha en Nathalie de hartelijke groeten.
Pas goed op elkaar en kom veilig weer terug.

liefs mama en papa

Aletta en Mylou

Hallo (juf) Sacha,
Wij zijn aan het logeren en het is erg gezellig.
Fijn dat je het zo leuk hebt gehad op Curacao.
We kijken nu al uit naar je terugkomst, maar jou op de site volgen is ook heel erg leuk!
knuffels en liefsss uit Nederland!