sachaennickoparuba.reismee.nl

Reisverslag Orlando!

Dag 1 De heenreis

Rond 1 uur waren we op het vliegveld, snel inchecken en door naar de gate. Het was op het vliegveld zelfs nog even stressen, terwijl we pas 14:40u zouden vliegen. We moesten namelijk zelf onze koffers n aar het vliegtuig brengen! Geen idee waarom dat moest, de kans was in ieder geval aanwezig dat onze koffers niet mee zouden kunnen met het vliegtuig en wij misschien ook niet... Maar gelukkig hebben we het gered en waren we om 11 uur in het hotel!

Een klein hotel, waar je niet te veel van moet verwachten. Er is een bed, er is warm (!!) water en ontbijt is inbegrepen, of wel wij redden het wel 9 dagen lang!

Dag 2 Disney World - Magic Kingdom en Holleywood studios

's Morgens vroeg opgestaan om lekker op tijd naar Disney's Magic Kingdom te kunnen. Helaas kwamen we na het (kleine) ontbijt erachter dat de bus naar Disney pas weer om 11:10u kwam. We moesten dus nog ruim ander half uur wachten. Er gaat alleen een bus om half 8 of om 11:10u...

Eindelijk in Disney's Magic Kingdom! Het lijkt precies op Disneyland in Parijs, alles is precies zo ingedeeld en veel dezelfde dingen. Na Tomorrowland te hebben gezien zijn we rond een uurtje of 2 richting Disney's Hollywood studios gegaan. Aangezien we voor 3 dagen een parkhopper hebben genomen kunnen we zo van park naar park hoppen! In de studio's zijn we de rest van de dag gebleven. Veel dingen gedaan, attracties in geweest en veel geleerd over het maken van de Disney animatie films. Zelf ook een animatie getekend en wel Donald Duck!

Om 9 uur weer de bus terug naar het hotel genomen. Gauw ons bed in, morgen weer een hele lange dag. We willen namelijk dit keer de vroege bus van half 8!!

Dag 3 Disneys Magic Kingdom en Epcot

6uur: de wekker! Wooooohw... dat is vroeg voor in de vakantie! Maar na het ontbijt en onderweg naar Disney is het toch wel lekker om zo vroeg op te staan! Zo hebben we de hele dag nog voor ons. We gaan met de boot naar Magic Kingdom, Sacha is de dag niet zo goed begonnen aangezien ze is vergeten het fototoestel op te laden! Lichte paniek, maar Nick weet haar toch weer op te beuren!

Eenmaal bij het park aangekomen moeten we wachten totdat het geopend gaat worden. Dit wordt gedaan met een showtje met alle Disney figuren. Magic Kingdom viel ons een klein beetje tegen, het is erg te vergelijken met Disneyland Parijs. Maar het park in Parijs vinden wij mooier! ' s Middags dan ook maar gauw door naar Epcot, ondanks dat dit park niet in ons reisschema zat. Maar wauw.. wat een super leuk park is Epcot! Dat hadden we niet verwacht! Epcot gaat over de toekomst, de aarde en hoe wij daar gebruik van maken en hoe het leven er in de toekomst eruit zal gaan zien. Ontzettend leerzaam en interactief! We hebben nog 1 dag te gaan met de hopperpass, en dit park gaan we zeker nog verder bekijken. Want vandaag hebben we helaas geen tijd meer, aangezien we de electrical parade in Magic Kingdom willen zien. Ook dit was minder groots en mooi dan in Parijs... Maar erg gaaf om bij te zijn! Gelukkig hebben we het gered met de batterij van de fotocamera en kunnen we zelfs van de parade nog mooie foto's maken.

Dag 4 Shoppen!

Vandaag lekker uitgeslapen en wel op pad om te gaan shoppen! Na een goed ontbijt buiten het hotel zijn we klaar voor een lange shopdag! We zijn benieuwd naar wat Orlando ons te bieden heeft op shopgebied. We blijven dan wel op International Drive (de straat waaraan ons hotel staat, één van de bekendste straten hier in Orlando), maar de shoppingmalls staan in rijen achter elkaar! We beginnen bij een shoppingmall die van de buitenkant super groot lijkt, maar eenmaal binnen zien we dat bijna alle winkelpanden leeg staan! Er is één super, super grote winkel waar ik Nick wel een dagje kan achter laten en dan nog heeft hij niet alles gezien! Het is een outdoor winkel waar echt van alles te krijgen is op dat gebied. Nick kijkt zijn ogen uit en ziet het ene gave ding na het andere. Ze hebben daar echte vuurwapens, katapulten, kruisbogen, pijlenbogen, bajonetten met bloedlijn, noem maar op. Heel gaaf allemaal. Sacha heeft het na een half uurtje wel gezien. Daarna gaan we verder naar een andere shoppingmall, dit maal met allemaal dure merkwinkels. Het is gelukkig wel een outlet shoppingmall, dus dat scheelt nog ietsje in de prijs!

Na een hele dag geshopt, gelopen en heel wat geld minder, eten we nog een pizzaatje in de mall en gaan we dood op terug naar het hotel. Daar een lekker rustig avondje en weer vroeg naar bed, want morgen weer een vroege wake-up call om, om half 8 in de bus op weg naar Disney's Animal Kingdom te kunnen zitten!

Dag 5 Animal Kingdom

Weer vroeg opgestaan vandaag! Om half 8 zaten we in de bus onderweg naar Disney's Animal Kingdom. We zijn vol verwachtingen van dit park, helaas valt het een beetje tegen en gaan we tegen 13uur richting Epcot, om hier verder te gaan waar we op dag 3 waren gebleven.

Nadat we ook daar zijn uitgekeken, gaan we nog even terug naar Holleywood studios. Dit is samen met Epcot een van de leukste parken van Disney hier in Orlando. In de studio's aangekomen gaan we direct door naar de drawing class om nog één van de animatie figuren te ‘leren' tekenen. Ditmaal gaan we Tijgertje van Winnie the Pooh tekenen en gaat het iets beter dan de vorige keer.

Om 20uur sluit het park en gaan we terug naar het hotel. Hier aangekomen nemen we lekker een bakkie thee mee naar de kamer en valt Nick al gauw in slaap... erg vermoeiend al die dagen druk in de weer zijn!

Morgen weer een dagje shoppen of Sea World, we weten het nog niet.... Waarschijnlijk wordt het weer in de loop van de dagen steeds wat minder hier, dus dan is Sea World een betere optie! We zien het morgen wel, in ieder geval.... UITSLAPEN!

Dag 6 Nog een keer shoppen!!

Yes!! Het uitslapen is gelukt! We zijn heerlijk rond een uurtje of 10 opgestaan en hebben rustig aan gedaan met douchen. Daarna een ontbijtje gaan eten buiten de (hotel)deur. Een heerlijk, luxe, Amerikaans ontbijt, inclusief donut en alle vette en zoete hapjes die je verder kan wensen! Natuurlijk ook eieren met spek en gewoon vette frieten... Tjah het is maar wat je wenst op de ‘vroege' morgen!

Daarna weer in de bus gestapt om dit keer de andere kant van de International Drive te gaan bekijken. Om na ruim een uur (eindelijk) uit te kunnen stappen bij weer een outlet shopping centre. Dit was de laatste halte en zo kan je inschatten hoe lang de straat is waar wij verbleven. En daarbij, de bussen zagen er super mooi uit, zelfs van binnen, maar de bankjes zaten helaas niet erg comfortabel....

Na weer een paar leuke dingen geshopt te hebben, Calvin Klein shirtjes voor Sas en een riem van hetzelfde merk voor Nick, een heerlijke Frappechino caramel voor Nick en een Salted caramel hot chocolet voor Sas, waren we er wel weer klaar mee en vonden we het tijd om te eten en terug naar het hotel te gaan! Vroeg slapen, want morgen gaan we Sea World onveilig maken en dat wordt dus weer lekker vroeg op!

Dag 7 Sea World!

Wauw.... Wat een geweldige shows hebben ze in Sea World! Het begon allemaal al bij aankomst in het park. Nick had op Aruba al van enkele collega's geruchten gehoord dat defensiemedewerkers korting krijgen op entree tickets voor Sea World. Niets bleek minder waar te zijn! Amerikanen eren hun militairen zo erg dat soldaten, en alles wat daar op lijkt, GRATIS Sea World in mogen! Boffen wij even dat ze zelfs de militairen uit het buitenland (schijnbaar) eren, want dat betekende dat wij ook gratis naar binnen mochten. Jaaa... zelfs Sacha, die alleen maar mariniers ‘vrouw' is!!

Een geweldig begin van een leuke dag! Na een super gave dolfijnen show te hebben gezien, kan het al helemaal niet meer stuk. Zelfs na een keiharde stortbui tijdens een zeeleeuwen en otter show, die zelfs afgelast moest worden, niet!

Ook de orka show was geweldig! Er werd, voordat ze begonnen met de show, een ode gegeven aan alle militairen en hun gezinnen. We moesten zelfs gaan staan en kregen een groot applaus! Dit zal je in Nederland niet snel mee maken, dus het was voor ons erg bijzonder om te zien. Maar ook wel een tikje overdreven misschien...

Na een hele leuke dag zijn we rond een uurtje of half 5 richting het hotel gegaan om daar in de buurt wat te gaan eten. Daarna op tijd naar bed, morgen lekker lang uitslapen weer!

Dag 8 Regen, regen en regen....

Hoezo een jaar lang mooi weer?!!

Over dag 8 is niet zoveel te vertellen.. Het enige wat we gezien hebben is onze hotelkamer en de vele regen buiten! We wilden ons niet tegen laten houden door het weer, maar nadat we (snel) twee paar Uggs hadden gekocht, zijn we maar weer richting het hotel gegaan. Sacha voelde zich ook niet zo lekker dus dat kwam wel goed uit. Lekker tv gekeken en het spel Wie is het? gedaan! J

's Avonds koffer ingepakt en geregeld dat er morgenvroeg (half 6!!) een taxi klaar staat om ons naar het vliegveld te brengen. Nu genieten van onze laatste nacht in de VS!

Dag 9 De terugreis

De dag vroeg begonnen, en nu weer lekker thuis! De vlucht ging redelijk goed, helaas wel wat turbulentie. Maar veilig weer geland op Aruba! Dit keer hoefden we gelukkig niet zelf erg voor te zorgen dat onze koffers bij het vliegtuig kwamen. Na het inchecken een lekker Arubaans ontbijtje gegeten, Pasteitjes! Heerlijk! Toch stiekem ook wel weer lekker om naar ‘huis' te gaan!

Dit was onze super, leuke, gave en ontzettend drukke vakantie in de VS! Wij kijken terug op een hele leuke week en we hopen dat jullie ook genieten van ons verhaal en onze belevenissen! Bekijk ook even de foto's, al moet je daar wel (ook) de tijd voor nemen want het zijn er aardig wat!

Cynthia Kleiboer

Welkom thuis!
Wat een verhaal...en wat een belevenissen. Leuk om te lezen! Ben benieuwd naar de foto's.
Moeten jullie nou ook meteen weer aan het werk?
Fijne tijd!
Liefs Cynthia en de rest van de fam.

janet

Nou inderdaad, een hele story! Met veel plezier gelezen! Wat interessant dat ze de militairen daar zo eren en jullie gratis SeaWorld in mochten! Dan kan zo'n dag al zo wiezo niet meer kapot. Zeker als je ook nog een applausje mee krijgt. Haha.
Reuze nieuwsgierig naar jullie foto's!

Yvonne

Dat was weer een heel verhaal, leuk om te lezen! Wij zijn ook benieuwd naar de foto's!

Linda

Dat klinkt als een heerlijke vakantie! Wat super al die leuke dingen! Ben ook erg benieuwd naar de tekeningen die jullie hebben gemaakt! kan je straks in Nederland weer gebruiken voor je raamschilderingen Sas! ;)

Ik ga nu snel jullie foto's bekijken!

Linda

Haha even wachten tot ze geplaatst zijn!!

Esther

Hai hai,

Wat leuk om allemaal te lezen. Ik heb 't vanochtend allemaal al even gelezen voor het werken gaan!!
Leuk leuk, Wanneer moet jij weer werken??

kizx

Sacha

De foto's komen eraan!! Het zijn er alleen zo veel....

Wij zijn zondags terug gekomen en gelijk maandag moesten we allebei weer werken! Erg snel, maar goed we hebben dan ook wel een super leuke week achter de rug! :-D XX-jes

Sacha en Nick

De eerste serie foto's staan erop! De andere helft komt later!

Oma Kind.

Hoi hoi,met veel plezier jullie reisverslag gelezen en de foto,s bekeken, nou jullie hebben heel wat gezien en beleefd, leuk om dit te zien. En nu weer aan het werk, maar jullie kunnen terug kijken naar alles wat je meegemaakt hebt. Nou de gr: maar weer van Oma & Opa.

Mylou (eloy gr.6)

Lieve juf Sacha.
Ik mis je heel erg. Het is wel leuk in gr.6. Juf Marleen heeft vaak de rarerietis. En meester Hans is leuk. Ben je al heel bruin? Heeeeel veel lieven groetjes en knuffels van Mylou

Bea en Gerard

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben we zijn een beetje jaloers , maar gunnen het wel. Je kunt er straks mooi op terug kijken Sas en Nick. Ja hier in Nederland is daar bij ,niets te beleven hoor als alleen maar koud brbrbrbrbr. We blijven jullie volgen en mooie foto,s kijken groetjes xxxxxxxxxXXXXXXXXX

aletta

lieve juf Sacha.
Ik weet wel hoe jij het hebt gehad, heeeeeeeeeeeeeeeel erg leuk.in groep 6 gaat het goed.ik vind vooral de gymlessen heel leuk ik heb dit jaar weer veel extra werk plus- rekentijgers-en tijd over- boekje.
ik ga straks de foto 's bekijken.
heel veel liefs van aletta

Diana Vos (Eloy)

Hoi Sacha (en natuurlijk Nick ;-))
Het heeft even geduurd maar nu dan eindelijk jullie geweldige verhalen gelezen en de foto`s bekeken.
Wat een heerlijke plek om te werken en te leren......
PFF lijkt alweer zo lang geleden dat je op de Eloy was Sacha maar ik begrijp heel goed dat je het daar reuze naar je zin hebt. Alleen het weer al want het lijkt hier wel of de zon gewoon in winterslaap is.
Vanaf nu ga ik proberen frequenter jullie berichtjes te volgen. (ben er maar druk mee, onze dochter zit op dit moment in Nieuw Zeeland)

Groetjes Diana Vos

Nathalie

Dat klinkt alsof jullie het erg naar jullie zin hebben! Haha sas, je fotocamera niet opladen.. so not like you! En heerlijk geshopt!. De turbulentie wel overleefd sas? Aangezien jij zo snel misselijk ben in het vliegtuig?
IK ga even het laatste verhaal lezen en de fotos bekijken! hihi

xxxx

Corinne Goedhart

Hallo daar op het verre warme eiland. Hier een berichtje van mij...... Wat leuk jullie verhalen te lezen en volgens mij hebben jullie het goed naar je zin daar. Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder Nick. Gisteren bij je ouders koffie gedronken en ze vinden het helemaal leuk straks bij jullie te zijn. Als ze trug zijn gaan we de foto's/film bekijken. Geniet ze nog ...... Groeten van mij en van Hans, Corinne